måndag, januari 12, 2009

Hej igen

Ojoj,
Nytt år. Inte helt färsk, redan 12 dagar gammalt. Men hur som, nytt år. Nytt år betraktas i mina ögon ungefär som en måndag. Även om den återkommer lite mer sällan. Måndag betyder, nytt liv, nya möjligheter. Ni skulle se min lista över nyårslöften. Fast nu finns den inte till allmän beskådan. Den finns varken muntligt eller skrifligt.

Det enda jag lovade högt och tydligt när vi satt med champagnen 00.30 den 1 januari och lovade runt var att jag skulle prova flugfiske. Det är en konkret grej. Den fixar jag utan problem. Sen lovade jag också att bli nöjdare. För livet är ju faktiskt rätt coolt, så lika bra att göra något av det så länge man har det. Så jag ska bli nöjdare med det. Med allt faktist. Exakt hur svårt kan det vara?

Jag ska göra som Nea. Varje morgon vaknar hon och sjunger lite för sig själv, sen tassar hon upp ur sängen, kommer in till oss och säger med sin allra vänaste lilla röst; "gomojjon, gomojjon, sovit gott?" och så kramas hon. Hon vaknar varje morgon och är lycklig. Det ska jag också göra.

Kul att se hur Micke reagerar när jag börjar sjunga bäbä vita lamm imorgon bitti. Kanske kan ta något rockigare.

Resten av listan tar vi en annan gång. När jag vet lite mer om hur det går för mig. Bad bad loser...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad skönt att du är back in business! Så jag kan ha koll på vad nu gör och sånt. Jag har saknat ditt skrivande.
Annika

Anonym sa...

Hej Nina!
Kristin har tipsat mig om din blogg och jag måste säga att det är underhållande att ta del av ditt vardagsliv. Du skriver bra!!!
Men det där om att du ska vara nöjdare...
Jag har sedan jag började läsa för en dryg månad sedan varit helt imponerad av hur positivt du alltid beskriver ditt liv och alla saker som händer och sker. Så jag tycker du verkar vara imponerande duktig på att just se saker positivt och att vara nöjd.
Hälsningar
Veronica
(Dowerpappans kollega i Hökerum)
Jag har också startat en blogg fast mer med inriktning på foto. fast det är barn på många bilder...)

Nina sa...

Annika - skönt med koll va :-)
Tack för lunchskällskapet.

Veronica - vad duktig du är. Dina bilder är ju superfina! Roligt att även du fastnat i bloggvärlden :-)